قمار بزرگ زایس / آیا انقلابی در عدسی های دو دید در راه است؟

قمار بزرگ زایس / آیا انقلابی در عدسی های دو دید در راه است؟

شرکت زایس با همکاری شرکت Morrow در حال تولید عدسی های دو دید الکتریکی می باشد.

این تکنولوژی توسط شرکت Marrow در بلژیک و شرکت ZEISS Ventures آلمان در حال تکمیل می باشد. توسط این فناوری که از کریستال مایع در ساخت عدسی عینک استفاده شده است، کاربر توسط یک دکمه می تواند بین دید دور و نزدیک خود سوییچ کند. بدین معنی که عینک طبی با یک دکمه به صورت کامل دید دور را تامین کرده و با زدن دوباره دکمه دید کامل نزدیک را برای وی به ارمغان می آورد.

شرکت Morrow در سال 2016 تاسیس شد. تخصص این شرکت توسعه و تولید راه حل های فناوری کریستال مایع برای کاربرد در عدسی عینک چند کانونی برقی یا عدسی های دو دید برقی می باشد. در این فناوری جدید کریستال مایع بین دو عدسی عینک تعبیه شده که بسیار نازک می باشد. این کریستال مایع با دوز کمی از جریان الکتریسیته شده و به کریستال مایع دستور می دهد تا به میزان خواسته شده نور را بشکند و همین باعث سوییچ بین دید دور و نزدیک می شود. شرکت Morrow در سال 2021 اولین محصول خود را در بازار بلژیک ارائه داد. این عینک دو دید به کاربر این امکان را می دهد تا با لمس یک دکمه بین دیدی نزدیک و دید دور جابجا شود.

در حالی که امروزه سیستم های AR/VR ذهن همه را به خود مشغول کرده است، برق رسانی و عملکرد عینک ها و عدسی های آن ها موضوعی است که شاید نادیده گرفته شود. گریت شولت، رئیس شرکت ZEISS Ventures می گوید:

راه حل هایی که امروز توسط شرکت Morrow توسعه داده شده است، کلیدی برای فعال کردن این امر است که بحث عملکرد عینک ها و عدسی های آن ها نادیده گرفته نشوند. سرمایه گذاری حال حاضر توسط شرکت ZEISS Ventures و New Science Ventures (NSV) رهبری شده و در آینده سرمایه گذارانی از شرکت های Qbic، imec، Xpand، PMV و Tokai به آن ملحق می شوند.

دکتر پل مارشال موسس و مدیر عامل شرکت Morrow  می گوید:

ما بسیار خرسندیم شرکت ZEISS Ventures دیدگاهی شبیه ما دارد. این مشارکت منحصر به فرد به ما کمک می کند تا نقشه راه محصول بهتر ارائه شده و همراه با سهامداران فعلی، به یک پلتفرم مشترک برای عینک های الکترونیکی برسیم.

عینک الکتریکی دو دید اتوماتیک

درباره شرکت Marrow

شرکت Morrow یک شرکت فناوری است که در حال توسعه و بازاریابی عینک های الکترونیکی در جهت بهبود بینایی افراد می باشد. محصول پرچمدار این شرکت عینک هایی مجهز به عدسی های Autofocals می باشند. عینک هایی که فاصله کانونی را با لمس یک دکمه بین دور و نزدیک تغییر می دهند و همین امر باعث راحتی بیشتر در دید می شود. شرکت Morrow در سال 2016 تاسیس شد. این شرکت از سه شرکت imec، لوون و دانشگاه گنت می باشد که مقر آن در شهر گنت بلژیک می باشد. این شرکت بیش از 25 میلیون یورو سرمایه گذاری از شرکت های Tokai، NSV ، Qbic ، Xpand ، imec و ZEISS Ventures و دولت فنلاند دریافت کرده است.

درباره شرکت زایس

ZEISS شرکت فناوری پیشرو بین المللی است که در زمینه های اپتیک و اپتوالکترونیک فعالیت می کند. در سال مالی 2020 گروه زایس در 4 بخش فناوری ساخت نیمه هادی، کیفیت و تحقیقات صنعتی، فناوری پزشکی و بازارهای مصرف کننده توانست درآمد سالانه بالغ بر 7.5 میلیارد یورو به دست آورد. شرکت زایس برای مشتریان خود راه حل های زیادی توسعه داده است. از جمله این راه حل ها می توان به راه حل های میکروسکوپی برای علوم زیستی و تحقیقات مواد، راه حل هایی برای اندازه گیری صنعتی و تضمین کیفیت و راه حل های فناوری پزشکی برای تشخیص و درمان در چشم پزشکی و جراحی میکروسکوپی اشاره کرد.

ZEISS برای مشتریان خود راه حل های بسیار نوآورانه ای را برای اندازه گیری صنعتی و تضمین کیفیت، راه حل های میکروسکوپی برای علوم زیستی و تحقیقات مواد و راه حل های فناوری پزشکی برای تشخیص و درمان در چشم پزشکی و جراحی میکروسکوپی توسعه می دهد، تولید و توزیع می کند. از دستاورد های جدید شرکت Zeiss نیز می توان به سیستم های لیتوگرافی اشاره کرد که در تولید نیمه هادی ها در صنعت تراشه ها اشاره نمود. از دیگر محصولات پر طرفدار شرکت زایس نیز می توان به انواع عدسی عینک، لنز های دوربین و دوربین های دو چشمی اشاره نمود.
Zeiss با مجموعه ای هماهنگ در حوزه های قابل رشد در آینده مانند دیجیتالی سازی، مراقبت های بهداشتی و هوشمند سازی توانسته آینده فناوری را شکل داده و دنیای اپتیک و حوزه های مرتبط با آن را با راه حل های خود پیش ببرد. سرمایه گذاری های قابل توجه و پایدار زایس، تبدیل به پایه ای برای موفقیت و گسترش مداوم فناوری برای این شرکت تبدیل شده است. شرکت زایس حدود 37000 کارمند در 50 کشور جهان، 30 سایت تولید، 60 شرکت فروش و خدمات پس از فروش و 27 مرکز تحقیق و توسعه فعال دارد. (آمار مربوط به 31 مارس 2022). بنیاد کارل زایس یکی از بزرگترین بنیاد های آلمان است که همواره به ترویج علم متعهد است./

نظرات بازدیدکنندگان